19 d’abril 2007

Maltractaments

Exercici d'agudesa sensorial:
Responga quin d'aquestes actituds mantingudes en el seno d'una llar familiar podrien considerar-se 'assetjament psicològic' punible.

1.-El marit ha suportant amb prou feines durant 25 anys els 'comentaris públics' de la dona: eres un desastrado, no t'arregles, no em regales flors pel nostre aniversari, no baixes la tapa del vater, no ens anem de vacances com els nostres veïns, amb el sou que em portes a casa no arribem a final de mes, et passes la vida treballant, els teus fills ni et coneixen, encara sort que jo els crie, no em trepitges el sòl que acabe de netejar-lo, sempre estàs pensant en el mateix, em dol el cap,... i no denuncia gens.
2.-El marit només ha suportat durant 3 anys aquesta situació i denúncia. Ho prenen per ximple i a més en la sentència de divorci es queda sense pis, sense dona (ja no la tenia), sense fills i sense el curt sou amb el qual sobrevivia amb prou feines.
3.-El marit ho suporta donant-se a la beguda i passant tot el seu temps lliure en la barra d'un bar i no amb els seus fills, es torna irascible, agressiu i incomunicativo. Es generen discussions i alguna baralla a casa.

Para quan el tracte paritari entre homes i dones en tema d'assetjament 'psicològic'?

No isc de la meua sorpresa davant la notícia que apareix publicada avui en el País. http://www.elpais.com/articule/societat/Arxivada/denuncia/considerar/sorprenent/llicenciada/suporte/maltractaments//elpepusoc/20070418elpepusoc_1/Tes

Más difícil em resulta a més, entendre les reaccions d'alguns lectors/lectores.