19 d’abril 2007

Visitants

Internet es mou per la curiositat.
Molts dels visitants que per primera vegada accediu a aquesta pàgina i comenceu a llegir, ho feu moguts per la curiositat. La xarxa de xarxes mou les passions, els instints, l'intel·lecte, les ganes de saber, d'ensumar, de tafanejar, de criticar, de posar verd, de fer xantatge, de fulminar, o simplement de sentir plaer. Tinc un amic que des que es va instal·lar una webcam ha deixat de freqüentar determinades companyies i ha eliminat exponencialment el risc de contraure determinades malalties. Ara practica sexe segur, diu ell, i fins i tot lliga de tant en tant. No acaben de convèncer-me els seus arguments, però bé emprat estiga un ús profitós de la xarxa per a aquells que accedeixen a la mateixa amb sana curiositat.
Una vegada vaig llegir una enquesta en la qual posaven de manifest les preferències dels navegants d'internet, sobre què esperaven trobar en les seues recerques, o per a què les realitzaven. Em va sorprendre veure la radical separació que existeix entre sexes (internet sexista, titulava la setmana passada El Pais unisc dels seus articles), sobre les diferents cobertures -per les diferents necessitats- sentides per homes i dones. Era més radical la diferència operada pel criteri sexual, que per l'edat, o la procedència dels cercadors.
M'agradaria proposar als meus encara escassos lectors un joc o una enquesta. M'agradaria saber quina curiositat els mou a visitar-me, què esperaven trobar, i què troben a faltar.
Gràcies per la visita i mil gràcies per arribar fins al final